Sessió 10 (04/05/17)

Al principi de classe hem estat analitzant pòsters d’altres grups i altres anys. No hem de posar espais de text molt carregats de lletra. Esta be agrupar diferents espais de text i també separar per seccions, afegir trossos importants en negreta, posar-hi imatges, etc.

 

Tambe hem estat comentant si havíem acabat o tancat ja el tema de la peça en 3d ja que el dia 18 hem de fer la presentació i defensa del projecte. Hem d’explicar quins recursos educatius podem potenciar amb aquesta peça, etc.

 

RECURSOS PER A LA INNOVACIÓ

 

Parlarem de diferents recursos, de les activitats concursos, mes recursos, simuladors, i tutories per grups.

 

En quant a recursos didàctics, a part dels portals XTEC i CESIRE, cada cop tenim, gracies a la xarxa, hi ha mes recursos que podem trobar. Tot això ajuda molt, però moltes vegades hem de discriminar els recursos i la fiabilitat de les fonts.

No ens hem d’oblidar de les iniciatives mes tradicionals, com biblioteques, centres cívics, ja que encara no tot esta a internet.

A la universitat ens trobem alumnes que no entenen el que han de fer perquè no son capaços de llegir. De vegades ho han de passar a dibuix o esquema però no son capaços de transformar-ho. Si els introduïm a la lectura, al cinema i als videojocs, els podem obrir una finestra a una temàtica diferent que d’altra manera no tindrien oportunitat de conèixer.

EDUCAIXA.COM

Es similar a l’ENGAGING SCIENCE, classificat en diferents categories. Es requereix registre. Dins de l’apartat de professors hi ha unes quantes suggerències de títols de llibres per llegir. Gairebé totes acaben parlant de temes de moda que tracten de que s’ha de deixar l’espai per a que l’alumne trobi la seva manera d’aprendre i per a que aquest aprenentatge sigui significatiu.

Hi ha penjats els comentaris que fan els professors i altres sobre aquestes pellicules. A la dreta hi ha una columna amb fitxes pels pares, alumnes, etc que plantegen diferents qüestions. Es un bon recurs per no nomes baixar informacions per als alumnes sinó com a proposta per a debat i treball que pot ajudar els alumnes.

 

INFOGRAFIES

Son elements gràfics.

Vídeo de Jordi Adell. La competència digital.

La competència digital es conforma per:

1 Competència formacional (a partir d’extreure informació, processar-la i difondre-la)

2 Competència tecnològica o informàtica (ordinadors, càmeres de vídeo, llibres digitals, gps, mòbils, càmeres de fotos, etc.) i altres artefactes tecnològics

3 Alfabetitzacions múltiples. Tenim diferents llenguatges audiovisuals: de forma icònica, còmica, llenguatge fotogràfic, sonor, etc. tant com a visors com a creadors i productors

4 Component genèric. Tenim accés a una enorme informació. Som crítics amb la informació que rebem? Tenim la capacitat de processar-la i crear nous coneixements amb ella? Es tracta d’una competència cognitiva genèrica i es bàsica i es una part de totes les competències bàsiques

5 Ciutadania Digital. La preparació per a viure en un mon en el que la realitat i el mon virtual es confonen, en la que no hi ha solució de continuïtat entre els dos, en el que la relació entre nosaltres es connecta d’igual forma de la forma real i en la virtual. No hi ha mobbing tecnològic, sinó mobbing, i la tecnologia hi ajuda pero no la crea. Es tracta d’un conjunt de normes de comportament de les xarxes, que no son recursos sinó llocs. Un esta al Facebook o està en la plaça del poble. Els alumnes estan sols i de vegades mal aconsellats. Publicació de fotografies i altres continguts que poden afectar-los en el futur quan busquin feina, etc.

Volem que respectin la legalitat i que coneguin i es facin valer els seus drets al voltant d’aquesta ciutadania digital.

Podem destacar les estratègies didàctiques per aconseguir aquest tipus de coses. Cap d’aquestes coses es respon amb una resposta preestablerta, perquè tot això es nou. Tot el que hem de fer es desenvolupar fonaments per a que ells mateixos trobin les respostes a les seves preguntes futures. Tot això s’aprèn fent-ho servir. Per tant esta en experimentació. No nomes ho fem a l’escola sinó també a casa. A casa potser no faran matemàtiques però si que es connectaran a internet, per tant a casa s’hauria de treballar aquest tema també Els pares de vegades se senten sobrepassats en aquest tema. En els nens petits es molt important.

 

La competència digital del professorat va lligat a la competència digital de l’alumnat, perque es crucial que es conegui. Visió, lideratge, recursos, assistència tècnica, etc.

“ENTREVISTA con JORDI ADELL para la gestion y transferencia del CONOCIMIENTO. Qué es la CD, la Competencia Digital?”

 

Mini-debat.

A.Cabeza: Funcionen amb iPads i estan massa obsessionats.

 

Ana. Camarasalta: Concentración. El problema que nos encontramos es que están perdiendo el interés en todo lo que necesite más de cinco minutos de reflexión. Los alumnos no son capaces de concentrarse por una cosa o por una clase expositiva durante un poco de tiempo mínimamente duradero.

 

Les infografies (mapa conceptual) són més aviat per presentar altres coses; no per un article de recerca.

Un pòster esta més pautat i més concretat.

 

CONCURSOS

Són altres recursos per motivar. Polèmic és que fomenten la competitivitat. De vegades hi ha una competitivitat fora de l’aula peró hi ha una unió dins de la mateixa aula.

Les exposicions son mes neutres que els concursos i competicions, i tracten en una exposició oral i per tant desenvolupen les competències comunicatives.

 

ACTIVITAT EN GRUP

Es adient que els alumnes participin a premis i concursos? (5 minuts)

 

Xavier

En la meva opinió si, sempre que es faci d’una manera moderada i acordada. Però nomes si es dona el cas, perquè sinó, jo seria partidari de no fer-ho. Presentar-se a concursos potser es una manera de “vendre” una escola concertada”.

Respecte de la limitació dels grups, posaria una plataforma de puntuació que decidiran sempre els estudiants mitjançant votacions, de forma que sigui totalment democràtica la participació i la limitació només afecti de la manera mes equitativa possible.

 

Teo

Los concurso aumentan la competividad y la atención en el la resolucion de un problema o resultado, ma no hay que exceder en su utilizo, si no se reduce el desarrollo de la cooperación.

 

Consensuar com decidiríem, entre treballs acceptables, o com ho faríem per saber quins treballs s’han de presentar a un premi (com els CIRIT) i com es limitaria la participació? (10 minuts)

 

Posada en comú (10 minuts)

 

TALLERS/ESTADES/COLÒNIES

Estadesenginy, etc.

 

Visites a museus, etc.

Visites virtuals

 

Simuladors.

Va mes enllà de la teoria i de l’experimentació científica. Permet executar coses sense risc i sense malgastar recursos.

N’hi ha de diferents nivells.

Les possibilitats son moltes.

Electronics Workbench (EWB) etc.

 

Activitat simuladors.

Quins programes de simulació hem fet servir als estudis anteriors? Quins es podrien aplicar a l’ensenyament secundari i quins no (llibreta de classe/bloc)?

 

Xavier

Durant la carrera he fet servir programes de simulació de circuits electrònics, com ORCAD, TANGO, programes de simulació de calor dels components, simulació matemàtica com MATLAB (aplicable a secundaria) i altres simuladors com un simulador per programació (BORLANDC), simuladors de llenguatges digitals (ALTERA), etc.

Durant la primària he utilitzat un programa de simulació de funcions a la sala d’informàtica.

 

TEO

 

Durant la carrera he fet servir programes de simulació matemàtica com MATLAB (aplicable a secundaria).

Durant la primària he utilitzat un programa de simulació de funcions a la sala d’informàtica.

 

Per grups, posar en comú amb els companys la reflexió anterior.

Finalment, posada en comu.

 

Això es l’activitat de la setmana, sessió 11, on podem fer aportacions.

 

FI DE LA SESSIÓ

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s