Títol de l’assignatura: Innovació Docent i Recerca Educativa
Professors:
Nom: Josep Fernández; correu electrònic: josep.fernandez@upc.edu
Nom: Antonio Hernández; correu electrònic: antonio.hernandez@upc.edu
Nom: Montse Pérez (actualment l’han operat); correu electrònic: montserrat.perez-moya@upc.edu
Configuració de les qualificacions de l’assignatura:
- Assistència (10%): assistència
- Innovació docent (30%): projecte, o bé de robòtica o bé d’impressió 3D
- Recerca educativa (30%): Abstract per al congrés; pòster per al congrés; assistència a l’activitat. El treball de recerca es pot associar al TFM. Ho farem amb el mínim de parts per poder-ho presentar en un congrés de manera oficial. Es valorarà la correcció, la claredat i la viabilitat. Extensió ¾ pàgines en català/castellà/anglès.
- Treball individual (30%)
Dates importants:
- 16/03: dues opcions. 1.- Campus Besòs-Fòrum (antonio Travieso/Jord): impressió 3D; 2.- Robòtica UPC (Josep Fernandez)
- 30/03: Conferència sobre addiccions
- 27/04: enviament del pòster per revisió
- 18/05: presentació i defensa del projecte
- 01/06: penjada i defensa del pòster
Creació d’un bloc. Segurament també és possible fer-ho a Atenea, però és difícil. Una alternativa és fer-ho en wordpress.
Activitat: Reflexioneu individualment, i poseu per escrit, 5 motius pels que creieu cal innovar en educació. (5 minuts)
- Per adaptar-nos al món canviant
- Fer desenvolupar la empatia
- Per poder aplicar els mètodes Montessori
- Ensenyar a gestionar la salut dels alumnes per a que siguin més eficients a nivell físic i psíquic
- Adaptar-se al màxim possible als continguts i la forma d’educar a la diversitat de cada alumne
Cada grup a l’aula ha exposat a la resta les 5 motivacions.
A continuació hem posat totes les reflexions de tots els grups reunides a la pissarra. El resultat és el següent:
Preguntes del professor: quina d’aquestes coses podem fer sense innovar? Quines coses treurieu? Què està repetit? Durant la mateixa sessió el professor va tatxant les diferents respostes de la pissarra i en fa fent comentaris.
Observació important /conclusió: Innovar NO és tecnologia! Si hi és, està bé, però no hem de confondre els conceptes. Canviar no té perquè significar millorar; i millorar no té perquè significar innovar.
FI DE LA CLASSE