SESSIÓ 1 (16/02)

Títol de l’assignatura: Innovació Docent i Recerca Educativa

Professors:

Nom: Josep Fernández; correu electrònic: josep.fernandez@upc.edu

Nom: Antonio Hernández; correu electrònic: antonio.hernandez@upc.edu

Nom: Montse Pérez (actualment l’han operat); correu electrònic: montserrat.perez-moya@upc.edu

Configuració de les qualificacions de l’assignatura:

  • Assistència (10%): assistència
  • Innovació docent (30%): projecte, o bé de robòtica o bé d’impressió 3D
  • Recerca educativa (30%): Abstract per al congrés; pòster per al congrés; assistència a l’activitat. El treball de recerca es pot associar al TFM. Ho farem amb el mínim de parts per poder-ho presentar en un congrés de manera oficial. Es valorarà la correcció, la claredat i la viabilitat. Extensió ¾ pàgines en català/castellà/anglès.
  • Treball individual (30%)

Dates importants:

  • 16/03: dues opcions. 1.- Campus Besòs-Fòrum (antonio Travieso/Jord): impressió 3D; 2.- Robòtica UPC (Josep Fernandez)
  • 30/03: Conferència sobre addiccions
  • 27/04: enviament del pòster per revisió
  • 18/05: presentació i defensa del projecte
  • 01/06: penjada i defensa del pòster

Creació d’un bloc. Segurament també és possible fer-ho a Atenea, però és difícil. Una alternativa és fer-ho en wordpress.

Activitat: Reflexioneu individualment, i poseu per escrit, 5 motius pels que creieu cal innovar en educació. (5 minuts)

  1. Per adaptar-nos al món canviant
  2. Fer desenvolupar la empatia
  3. Per poder aplicar els mètodes Montessori
  4. Ensenyar a gestionar la salut dels alumnes per a que siguin més eficients a nivell físic i psíquic
  5. Adaptar-se al màxim possible als continguts i la forma d’educar a la diversitat de cada alumne

Cada grup a l’aula ha exposat a la resta les 5 motivacions.

A continuació hem posat totes les reflexions de tots els grups reunides a la pissarra. El resultat és el següent:

1

 

b7f47158-4ec0-4254-9fcc-15aa233f5f13

Preguntes del professor: quina d’aquestes coses podem fer sense innovar? Quines coses treurieu? Què està repetit? Durant la mateixa sessió el professor va tatxant les diferents respostes de la pissarra i en fa fent comentaris.

Observació important /conclusió: Innovar NO és tecnologia! Si hi és, està bé, però no hem de confondre els conceptes. Canviar no té perquè significar millorar; i millorar no té perquè significar innovar.

FI DE LA CLASSE

Deixa un comentari