Reptes i fronteres de l’ensenyament actual

Neurociència

Els avanços positius ens permeten entendre molt millor el funcionament del nostre cervell. D’aquí deriva la neuroeducació.

La contaminació afecta l’aprenentatge dels alumnes. També la dieta. Tot això relaciona també la immunodeficiència.

Neuroeducació

1.- Emocions estan lligades a coneixement

2.- El nostre cervell té un potencial increïble

3.- L’estrés no és bo

4.- Multisensorialitat

5.- Aprendre amb tot el cos

——————————-

Visualització de programa redes/emociones. Las experiencias negativas afectan a la educación.

Richard Davidson

Daniel Goleman

Para augmentar la cooperación y la educación y altruismo afecta específicamente al cerebro en apenas 2 semanas. Cuando antes se produzca la intervención, mejor.

Si ajudem els alumnes a controlar les seves emocions, podran aprendre millor.

Cal reconèixer i aprendre a dissipar les emocions negatives per evitar que influeixin en l’aprenentatge.

 

Educació informal fa referència a mitjans de comunicació, acadèmies, etc. en definitiva el que no és intencionat en un principi/ reglada. Formal seria reglada. Informal, concepte lliure. L’informal va lligat a les emocios, perquè ho fem perquè ens agrada.

Conclusió, els alumnes poden aprendre fora de l’escola. Això pot influenciar l’aprenentatge formal. El que s’ha après de manera informal pot també complementar l’aprenentatge formal.

 

El paradigma del joc.

Docent, dissenyador d’experiències

Alumne, jugador

Notes, recompenses (medalles, estrelles)

Exercici, joc

Examen, repte

 

Feina per d’aquí dues setmanes. Debat sobre Qualitat de l’ensenyament.

Activitat de classe invertida: flipped classroom.

Explicar i fer un debat del model EFMQ (model general) adaptada al model educatiu. Agafem el power point que teniem abans, l’agafem de base.

debat.JPG

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari